Forslag til kommuneplantillæg og lokalplan for dagligvarebutik og erhverv ved Hammelev

Kommunalbestyrelsen godkendte den 27. august 2024 forslag til kommuneplantillæg 4-2021 og forslag til lokalplan 15-5 for et område til dagligvarebutik og erhverv ved Hammelev.

Planområdet er beliggende i Hammelev mellem Vojens og Haderslev. Det ligger umiddelbart syd for motorvejsrundkørslen, og udgør et areal på cirka 3 hektar. Området omfatter del af matriklerne 8 og 25 – begge af ejerlavet Hammelev, Hammelev.

Indhold
Baggrund for planerne er et ønske om at etablere et område med forskellige publikumsorienterede servicefunktioner, der orienterer sig såvel mod Hammelev by som den forbikørende trafik på det tilstødende vejnet med Sønderjyske Motorvej E45 og Ribevej. Området tænkes blandt andet at rumme et nyt lokalcenter med en dagligvarebutik samt et område med fastfood restauranter, tankanlæg, bilvask, ladefaciliteter og tilhørende parkering og lignende understøttende funktioner.

Du kan se forslag til kommuneplantillæg 4-2021 via dette link:
https://dokument.plandata.dk/12_11426533_1727952444350.pdf

Du kan se forslag til lokalplan 15-5 via dette link:
https://dokument.plandata.dk/20_11427184_1727953994297.pdf

Klagevejledning
Kommunalbestyrelsen har besluttet at der ikke skal udarbejdes miljøvurdering i forbindelse med planerne. Denne afgørelse kan påklages til Planklagenævnet. Du kan se en klagevejledning i det udsendelsesbrev der fremgår af planforslagene.

 
HADERSLEV KOMMUNE
Dato: 03.10.2024
Høringsfrist: 28.11.2024

Kommentar på høring

MADS
07.10.2024, kl. 15:24
100% støtte herfra, det vil virkelig gavne Hammelev
VINCENT ALEXANDER
07.10.2024, kl. 16:01
Dengang Hammelev var egen kommune var her 3 købmænd, 1 slagter, 1 bager, Tørning Kro, benzintank med værksted, Christiansdal skov kro og sikkert meget som jeg har glemt.

Så ja, 100 % støtte til kommuneplantillæg og lokalplan for dagligvarebutik og erhverv ved Hammelev.
MICHAEL
07.10.2024, kl. 16:45
Jeg tilslutter mig forslaget. Det vil virkelig gavne Hammelev og omegn. En by uden en købmand er ikke særlig attraktiv for kommende beboer.
JOHN
07.10.2024, kl. 17:32
Hej Haderslev kommune.
Dejligt i inddrager os borger i Hammelev - syntes generelt oplevelsen med kommunen er super imødekommende og bliver glad når ting bare fungerer 👍👍tak.
Hammelev fortjener i den grad at blive udviklet, her er ny skole, aktivt foreningsliv og dejlig natur, vi ligger super i forhold til infrastruktur og har potentiale for at kunne hente nye borger fra er stort opland netop på grund af beliggenheden ved motorvejen. Så 1000 tak at der nu kommer mulighed for at udvikle vores potentiale for en super by midt i Sønderjylland - tænker vi alle hilser en kommende dagligvare butik velkommen - for os er det lig med nyt gadekær 😉 håber på det bedste
GITTE
07.10.2024, kl. 18:43
100 % opbakning
Det bliver så dejligt at få en dagligvarer butik i Hammelev
CARSTEN
07.10.2024, kl. 20:04
Det er et fantastisk initiativ der virkelig vil gavne Hammelev og opland.
100 % opbakning herfra.
Med ønsket om stor opbakning.
Carsten Fabrin Petersen
TOM
07.10.2024, kl. 21:43
Bare se at få gravemaskinen sendt mod Hammelev 🙏 100% opbakning her fra 👌 byen er i udvikling, så helt naturligt vi også skal have mulighed for indkøb,

Venligst Tom
MAJA
08.10.2024, kl. 07:51
Det er et fantastisk tiltag!! Der er meget daglig trafik forbi Hammelev hver eneste dag - Både imellem Vojens og Haderslev, og ved E45.
Det ville være skønt med lokale indkøbsmuligheder, og skønt for pendlerne med en butik som ligger lige på vejen til og fra arbejde.
Jeg kan slet ikke forestille mig at der findes nogen som ikke bakker dette forslag op.
Sæt igang :)
ANJA
08.10.2024, kl. 12:48
Dejligt med fokus på Hammelev, vi mangler i den grad en dagligvare butik, byen vil helt sikkert gøre brug af et sådant tilbud - et ja tak herfra👍
MICHAEL
08.10.2024, kl. 16:20
Støtter fuldt op om forslaget . Det vil virkelig være godt for Hammelev og oplandet .
KLAUS KRAGH
08.10.2024, kl. 16:26
Det bliver så fantastisk for hammelev med en dagligvarebutik samt alt det tilhørende til projektet! Vi ønsker bare at roen og freden bevares og støjniveauet holdes nede ! Kan se der vil blive bygget oven på den rørlagte å som løber gennem min grund og gennem naboen og nogle på christiansdalvejs grunde ! Den er vi begrænset af alle ! HVIS DEN BLIVER DEMONTERET ! Håber jeg også at begrænsningen bliver annulleret samt post der på ! Det bliver så godt og håber ikke det bliver set gennem fingerene med støjende for den bliver jo helt sikkert øget men den aktivitet det vil give ! Men vi 100% på !
ANNELENE
08.10.2024, kl. 18:56
Jeg synes det er en mega god ide med en by i udvikling, det bliver dejligt ikke skulle tage bilen hver gang fordi man mangler noget.

Jeg vil blive ked af det hvis roen og freden vil blive påvirket af dette projekt, det håber jeg virkelig ikke.

Jeg kan se at dette projekt bliver bygget oven på den rørlagte å som går lige gennem vores grund, og under andre grunde. Den er gangske vist ikke aktiv mere, men den giver os begrænsninger.

Jeg synes det er utrolig god ide, byen mangler noget mere detail .
CONNI
09.10.2024, kl. 08:22
100% opbakning herfra det bliver så dejligt med en dagligvarebutik.
LAILA
10.10.2024, kl. 09:18
Fuld opbakning herfra. En dagligvarebutik vil være en kæmpe fordel for os, der bor her og vores fine by. Jeg krydser fingre og glæder mig!
BIRTHE
11.10.2024, kl. 16:50
100% opbakning fra mig. Det ville være en drøm der gik i opfyldelse at få en dagligvarebutik til Hammelev. Det ville lige være et kæmpe plus for byen.. Også ligger det jo dejlig tæt på motorvejen, hvor folk har mulighed for at køre af, hvis de lige skal have handlet ind, inden de kommer hjem.
MICHAEL BØGESVANG
13.10.2024, kl. 19:50
KÆMPE JA TAK HERFRA !!!!
Jo før, desto bedre 👌🙏😊
+Opret kommentar

Du skal være logget ind for at kunne oprette et kommentar.